שיווק אתרים בתחום תחרותי

שיווק וקידום אתרי אינטרנט הינו כיום אחד מתחומי המפתח בעולם השיווק והפרסום, תחום ממנו לא יכולה אף חברה מסחרית גדולה להתעלם, שכן אחוז הולך וגדל מהאנשים מבלים יותר ויותר זמן באינטרנט מאשר מול העיתונים או הטלוויזיה. לכן, מהווה הרשת יעד פרסום ושיווק עיקרי עבור אינספור עסקים שונים. ישנן שיטות ודרכים שונות ורבות לשיווק אתרים שונים באינטרנט, כאשר כמובן שהאסטרטגיה השיווקית בה נשתמש תשתנה בהתאם לאופי האתר המשווק, כמו גם לאופי החברה או הארגון שמייצג אותו אתר וכד’. אך אחד הפרמטרים החשובים ביותר, הקובעים במידה רבה עד כמה קל ופשוט, או לחילופין קשה ומסובך, יהיה לשווק אתר מסוים, היא רמת התחרות הקיימת ברשת באותו תחום. בתחומים בהם התחרות חריפה, המאבק השיווקי באינטרנט הופך להיות מאתגר הרבה יותר מאשר במקרים בהם אין יותר מדי תחרות.

שיווק יעיל באינטרנט – מתחילים כבר מקניית דומיין

למעשה, את הקושי שעשוי להיווצר בשיווק ופרסום של אתר מסוים ניתן לראות החל מההתחלה – עוד לפני שבכלל העלנו את האתר לאוויר. לשם דוגמה, נבחר תחום תחרותי יחסית, בו רמת התחרות בשיווק ברשת גבוהה. נניח ואנחנו מעוניינים לשווק אתר מסוים העוסקת בתחום של גני אירועים. על מנת להבטיח שיווק וקידום אופטימאלי עבור האתר שלנו, כדאי שנאמץ חשיבה בעלת אוריינטציה שיווקית כבר מההתחלה, כאמור עוד לפני שאפילו העלינו את האתר לאוויר. אחת הפעולות הראשונות שעלינו לעשות היא למשל קניית דומיין אשר יהיה אטרקטיבי במובן של תמיכה בקידום ושיווק (דומיין הרלבאנטי לתחום של גני אירועים, אם אפשר אז קצר וקולע, כזה שניתן לזכור ביתר קלות…). מכיוון שמדובר בתחום תחרותי יחסית, כבר בהתחלה, עם הניסיון להשיג דומיין רלבאנטי ואטרקטיבי, ניתקל בבעייתיות מסוימת, או פשוט במחיר גבוה יותר שיהיה עלינו לשלם בעת קניית הדומיין.   זוהי רק דוגמה אחת – בכל שלב ושלב בתהליך שיווק וקידום האתר סביר שניתקל בבעיות דומות כאלו ואחרות, הנובעות מהתחרותיות הגבוהה בתחום בו בחרנו לשווק. מה עושים? ובכן, החדשות הטובות הן שניתן לשווק, וביתר הצלחה, גם במקרה של תחומים בתחרותיים יותר. החדשות הפחות טובות הן שפשוט ניאלץ לעבוד קשה יותר. אם מדובר בקידום אתר האינטרנט של אותה חברה, ניאלץ אולי להזין יותר תכנים וקישורים או לחילופין לשלם יותר עבור קישור ממומן. אם מדובר בשיווק וויראלי, כדאי שננסה לשלוח כמה שיותר מסרים בכמה שיותר ערוצים, ונקפיד לחזור על פעולות אלו שוב ושוב, עד שנראה כי אנחנו מקבלים תוצאות רצויות וכד’. לחילופין, עבור מי ששוכר חברה מקצועית לקידום ושיווק באינטרנט, במידה ואתם פועלים בתחום תחרותי יחסית, המשמעות של עובדה זו תהיה פשוטה – תיאלצו לשלם יותר כסף על מנת שהחברה שלכם תשווק ותקודם ברשת, ואולי גם לחכות מעט יותר זמן… 

רועי קיסרי
עקוב אחרי

רועי קיסרי

מייסד ושותף ב Web-Team
רועי קיסרי
עקוב אחרי
About the Author

רועי קיסרי

מייסד ושותף ב Web-Team