לקט שאלות ותשובות נפוצות בקידום אתרים

שאלה: 

האם כדאי לי להפסיק את הקמפיין הממומן שאני מנהל ולהתחיל לקדם את האתר בצורה אורגנית?

תשובה: 

בואו נבין לרגע מניין מגיעים הלבטים.. בעלי עסקים רגילים להשקיע תקציב מסוים בשיווק בכלל ובשיווק באינטרנט בפרט. קיימת נטייה להתבונן בתקציב השיווקי שלנו כהוצאה גרידא ולא כהשקעה שמחזירה את עצמה. קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן לא באים האחד על חשבון השני. בד”כ קידום ממומן יחזיר את ההשקעה באופן מיידי (במידה והקמפיין עובד כמובן) וקידום אורגני יחזיר את ההשקעה בעתיד וימצב אותנו בפסגה (במידה ויעשה בצורה מקצועית ועקבית).

אני נתקל בבעלי עסקים מסוימים אשר הפסיקו את הקמפיין הממומן שלהם לטובת הקידום האורגני של האתר. זו טעות. והטעות הזו נובעת ממקדמי אתרים רעבים שרוצים שתקציבי השיווק שלכם ינותבו אליהם ולא אל חברת גוגל. לעולם לא נפסיק קמפיין ממומן מניב בעבור התחלת עבודה עם חברת קידום אתרים על קמפיין אורגני. עסק שמנהל קמפיין ממומן רווחי בגוגל צריך לנתב כספים לטובת קידום אורגני ולהגדיל בכך את החשיפה לאתרו בביטויים הרלוונטיים ביותר עבורו.

באיזה מצב יהיה כדאי לנו להעביר תקציבים מן הקמפיין הממומן לאורגני? קיימים תחומים יקרים מאוד בקידום ממומן. כאשר מחירי הקליקים עולים יתר על המידה והקמפיין שלנו עובר את נקודת שיווי המשקל, יהיה זה חכם להתחיל ולהשקיע בקידום אורגני לטווח הארוך ולהוריד את התקציב לפרסומות הממומנות.

בשאלות אסטרטגיות מסוג זה, אתם יותר ממוזמנים לדבר איתנו ולקבל עצה נכונה ואמיתית.

נכתב ע”י ניר רמתי, מנהל תחום קידום אתרים, ווב-טים  03-5238855


שאלה: 

האם ניתן להבטיח מיקומים במנוע החיפוש?

תשובה:  

כל חברה שמבטיחה לכם מיקום מסוים במנוע החיפוש היא שרלטנית. מדובר בטכניקת מכירה ותו לא. חשוב לזכור כי אנחנו לא גוגל ולא ניתן באמת לדעת איפה נהיה בתוצאות החיפוש. כמובן שאפשר וצריך להגדיר יעדים ברורים לתהליך הקידום, אך לעולם לא ניתן להבטיח היכן נהיה ממוקמים. לקוח שמבטיחים לו מיקומים במנוע החיפוש צריך לשאול את עצמו מדוע? האם מנסים למכור לי מוצר פגום? האם מתכננים לקדם לי את האתר בטכניקת קידום פסולה? האם בחרו עבורי אסטרטגיה הטובה עבור חברת הקידום ולא עבורי ועוד.

הדבר החשוב באמת הוא להבין כיצד חברת האתרים עובדת ולהקפיד כי נעשית עבודה חודשית ויסודית על האתר. הדברים החשובים באמת בתהליך הקידום הם המשכיות, קצב עבודה קבוע, בנייה נכונה של פרופיל קישורים רחב ומגוון ועוד. אנחנו מבצעים קידום אתרים על מנת לטעת שורשים עמוקים במנועי החיפוש ולא בכדי להשיג מיקומים זמניים בחטף. מי שעולה מהר מדי סופו לרדת ואפילו לחטוף עונשים מאלוהי מנועי החיפוש.


שאלה:

אני מעוניין לקנות עסק, והראו לי שהאתר של העסק נמצא ראשון בגוגל בביטוי מסויים, מה זה אומר?

תשובה:

ראשית, חשוב להבין מה מטרת האתר לעסק. האם אתר האינטרנט אחראי על הבאת לקוחות פוטנציאלים? או שמא הוא אתר תדמיתי בלבד שאין לו משמעות כלכלית? במידה והעסק בנוי כך שלאתר האינטרנט יש חשיבות רבה, אז כדאי להתייעץ אם מומחה ולבצע חקר מילות מפתח. עכשיו לדוגמה פשוטה: אם תכנסו לאתר אינטרנט נידח ככל שיהיה, ותעתיקו שתי שורות מהתוכן של האתר ותחפשו אותו בגוגל, תגלו שהאתר נמצא במקום הראשון! כנראה שגם תשימו לב שאין אף תוצאה מלבד האתר אותו חיפשתם. ולפואנטה של הדוגמה: כנראה שגם תבינו שאף אחד לא באמת מחפש את הביטוי שכרגע חיפשתם ולכן גם הוא חסר ערך כלכלי. ולכן במידה והראו לכם שהאתר של העסק נמצא ראשון בגוגל, חשוב לבדוק באיזה ביטוי הוא ראשון? כמה חיפושים של הביטוי הזה נערכים בממוצע בחודש? האם הביטוי הוא רלוונטי וממוקד לעסק?


שאלה:

אם אתר האינטרנט שלי מופיע כבר בתוצאות הממומנות של גוגל, מדוע שאתיימר להופיע גם בחיפושים האורגניים?

תשובה:

התשובה לכך טמונה בנתונים סטטיסטיים מובהקים אשר אוספות למעננו חברות רבות המתמחות בניתוח התנהגות גולשים. מסתבר כי רק 5-7% מקליקים על התוצאה הממומנת הראשונה (הפרסומת הראשונה השייכת לגוגל בתוצאות החיפוש) וכ 25-30% מקליקים על התוצאה האורגנית הראשונה. אם גולש נכנס למנוע החיפוש וחיפש “קידום ושיווק אתרים”, קיימת סבירות גבוהה כי יקליק על תוצאות שונות בעמוד התוצאות ואנחנו כבעלי עסק נרצה להופיע גם בתוצאות הממומנות וגם בתוצאות האורגניות ולהגדיל בכך את אחוזי הכניסה לאתר האינטרנט שלנו ואת החשיפה לגולש.

מעבר לכך, קיימת סוגיית המיתוג. גולש שחיפש “קידום ושיווק אתרים” ויראה את אותה התוצאה בתוצאות הממומנות והאורגניות יבין כי אתר האינטרנט הנ”ל מהווה תוצאה רלוונטית וגדלים הסיכויים כי יגלוש אליו ותיסגר עסקה. חשוב להבין, דף תוצאות החיפוש הוא המקום האיכותי ביותר בו נרצה להיות. הגולש חיפש משהו ואנחנו נהיה שם בכדי לתת לו מענה.

רועי קיסרי
עקוב אחרי

רועי קיסרי

מייסד ושותף ב Web-Team
רועי קיסרי
עקוב אחרי
About the Author

רועי קיסרי

מייסד ושותף ב Web-Team