ניהול עמוד פייסבוק בתקציב נמוך

בעל עסק? החלטת שהגיע הזמן לפתוח עמוד פייסבוק אבל הצעות המחיר שקיבלת לפחות כרגע לא אפשריות עבורך. אז מה כן אפשר לעשות? יש הרבה שניתן לעשות, עד שהדף יגיע לרמה מסוימת שם כבר יהיה יותר משתלם לפנות לאיש מקצוע. העבודה ההתחלתית שלך תגרום לך להכיר יותר טוב את קהל הלקוחות שלך, תיתן לך קצת יותר מושג איך מדברים בעולם הפייסבוק וגם תעשה את העבודה שלך מול משרד הפרסום בעתיד ליותר אפקטיבית ויעילה.

החלטת ללכת על זה, אז איך מתחילים?

צרו אסטרטגיה

מה זה בעצם אומר? נסו לדמיין את היום הבא:
קמתם בבוקר והתחלתם לחשוב מה תעלו היום לדף העסקי שלכם. דקה לאחר שהתיישבתם מול המחשב צלצל הטלפון ובקו השני חיכתה הגננת, “הילד לא מרגיש טוב” אמרה בקול מעורר דאגה.
אוקי ענית, “אני כבר בא לאסוף אותו”. לאחר הדרמה של הבוקר, נכנסו עוד כמה שיחות עסקיות, ובלי ששמתם לב הגיע הערב. רגע! מה עם הדף? אז העליתם משהו ברגע האחרון וגמרתם עם זה. נשמע לכם מוכר? זה הזמן לתכנן אסטרטגיה. זה לא אומר שצריך לסגוד לתכנית שכתבתם מראש, הגיון בריא תמיד יהיה הדבר הכי חשוב שיהיה לכם בעולם העסקי. אפשר להעלות הברקות שבאו פתאום והדף שלכם ככל הנראה לא יקרוס אם עלו שני פוסטים באותו היום. כל זמן ששמרתם על חוק פייסבוק מספר 1 : להיות מעניינים. אתם בסדר גמור.

לאחר שתדעו איך נראה חודש שלם של פעילות בעמוד שלכם, הגדירו מטרות ממש כמו בדמיון מודרך. דמיינו כמה אוהדים כבר יש לכם, כמה לייקים ותגובות הפוסטים שלכם מקבלים, כמה כניסות לאתר אתם מצפים שיהיו והכי חשוב, היו אמיתיים עם עצמכם ונסו לחשב כמה יעלה לכם להגיע לתוצאות שאתם רוצים.

אם הצלחתם לעשות לעצמכם תיאום ציפיות מדויק ואמיתי, אתם על דרך המלך!

 

התחלתם לרוץ אבל נדמה לכם שאתם מדברים עם עצמכם? אל חשש, זה רק אומר שעכשיו אתם יודעים מה הבעיה ואלו הכלים איתם ניתן לפתור אותה:

החליטו על תקציב קידום ממומן לפוסטים שעולים בעמוד.

בנו פינות קבועות והעלו אותן בשעות ובימים קבועים

החליטו על תקציב קידום ובחרו את הפוסטים החשובים ביותר שאותם תרצו לקדם

תמיד הניעו לפעולה כלשהי

הציעו תגמול על בסיס קבוע

פתחו את השיחה – יש תגובות לפוסט שלכם? מעולה, העבודה כאן רק מתחילה, גרמו לפוסט שלכם להפוך לדיון באופן אקטיבי והפכו אותו לשיחה

כל זה טוב ויפה, אבל אתם רוצים להגיע גם ללקוחות חדשים, לא?
לפני שתתחילו ליצור מודעות ממומנות, הפעילו שוב את המלך (ההיגיון הבריא שלכם) וזכרו כי רוב מהלכי המכירות שלכם תמיד התחילו מאמון. דרך המלצות של חברים, היכרות אישית ושם טוב שעבר מפה לאוזן. הזמינו את החברים שלכם לדף העסקי ובאותו זמן העלו סטטוס מעניין (מעניין) שמספר קצת על הפעילות העסקית שלכם בפייסבוק. החברים שלכם ברוב המקרים ישמחו לפרגן J

רק לאחר מכן, התחילו ליצור מודעות בעזרת כלי הפרסום הזולים והיעילים שמציעה פייסבוק.

הגדירו קהל יעד מתאים לפי גיל, אזור ותחומי עניין, ואם יש לכם רשימת מיילים איכותית, הפכו אותה לקהל יעד מותאם אישית לדף שלכם. לאחר מכן צרו רשימת Look alike שתדמה את פעילות קהל היעד שלכם ותגדיל את נפחו.

בכתבה הבאה נרחיב על אופן כתיבת התוכן ושפה מתאימה לעסק שלכם.