חקר מילות מפתח ואופטימיזציה

השלב הראשון ואחד החשובים ביותר בתחילתו של תהליך קידום או בנייה של אתר הוא מחקר המילים ובחירת הביטויים הנכונים לדפי האתר.

חשוב להדגיש כי כאשר מבקשים להתקדם במנועי החיפוש נקדם דפים באתר ולא אתר. כלומר, בתאוריה ניתן לקדם כל אחד מדפי האתר, אך הדבר אינו ריאלי. אתר תדמית ממוצע ניתן בד”כ לקדם בביטוי אחד עד שישה

אם קיימת שאיפה כלשהי לאפשר לגולשים למצוא את האתר שלנו במנועי החיפוש, חייבים לנקוט במספר צעדים הכרחיים:

1. חיפוש  הביטויים הנכונים.

2. בדיקת המתחרים 

3. עריכת אופטימיזציה נכונה לאתר (במידה והאתר כבר בנוי) או בנייה נכונה של האתר (במידה ואנו נמצאים בתחילתו של הליך הקמת האתר)

בואו ננסה לפרט מעט על שלבי מחקר המילים:

מחקר מילות מפתח

בחירת הביטויים הנכונים

שם המשחק הוא מידת הפופולאריות של הביטויים שברצוננו לבחור. חשוב מאוד לבחור ביטויים בעלי נפח חיפושים גדול מספיק אשר יספק לנו כניסות לאתר. לעיתים קיים פער תהומי בין האופן בו בעל העסק מגדיר את עצמו לבין הדרך בה גולשים מחפשים אותו. מחקר מילים נכון מוצא את הביטויים שמגדירים את העסק או את מוצריו מחד ופופולאריים מספיק מצד הגולשים מנגד.

בדיקת המתחרים

פופולאריות הביטויים אכן חשובה, אך חשוב לא פחות לבצע בחירות ריאליות ונכונות בהתאם לתחרות הקיימת ברשת. יתכן כי נצטרך להשקיע משאבים רבים מדי אם נבחר ביטויים פופולאריים ביותר וחשוב להתחשב בתקציב העומד לפנינו. לכן, לאחר איתור של ביטויים פוטנציאליים נבצע בדיקה מעמיקה של התחרות הקיימת בעבור כל אחד מהביטויים. בסופו של התהליך נבחר את הביטויים המדויקים ונתחיל את השלב השלישי בתהליך קידום האתר והוא אופטימיזציה נכונה של אתרנו.

 

אופטימיזציה

בשלב האופטימזציה לאתר מטרתנו היא לקחת את הביטויים שבחרנו ו”לסדר” את האתר בצורה האופטימאלית עבור מנועי החיפוש. שלב האופטימיזציה כולל שינויים בכותרות הדפים באתר, הגדרה נכונה של תיאורי הדפים, בנייה היררכית נכונה של תפריטי האתר, פיסול קישורים פנימיים באתר, יצירה של אזורים סטטיים קבועים הניתנים לקידום, הגדרה נכונה של התמונות ברחבי האתר, הקפדה על צפיפות ופיזור נכון של ביטויי המפתח ועוד.

ביצוע נכון של השלבים הנ”ל מהווה התחלה נכונה של תהליך קידום ושיווק אתר האינטרנט