החלפת קישורים – המדריך המקיף ברשת

במידה והגעת למאמר הזה סימן שחיפשת מידע אודות החלפת קישורים או שאתה מחפש לעשות החלפת קישורים.

במאמר הבא אני אסביר מה זה החלפת קישורים, איך מבצעים אותה ואיך היא יכולה לעזור בתהליך קידום האתר, כמו כן אביא כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להבין מהי החלפה טובה, איך אפשר למצוא אנשים לעשות איתם החלפות ומה צריך לכתוב להם.

יש לציין שקידום אתר אינטרנט צריך לעשות על ידי מקדם אתרים מקצועי שיודע מה הוא עושה, עם נסיון וידע רב. החלפת קישורים ותכנים מחייבת ידע רחב ביותר בתחום הקידום והפרמטרים באמצעותם בודקים את כדאיות ההחלפה מהווים את תמצית הידע של קידום אתר. לכן, המידע הנ”ל מיודע בעיקר למי שחצה את הקווים ובשל לבניית פרופיל קישורים נכנס לאתר.

במידה ואתם רוצים לעשות שיתופי פעולה איכותיים אתם מוזמנים לפנות אלינו.

הקדמה

האלגוריתם של גוגל מחשב בערך כ-200 פרמטרים שונים עבור כל אתר ולאחר מכן נותן לו ציון. הציון הזה קובע כמה האתר חזק, עד כמה הוא בנוי נכון, האם התוכן שלו איכותי ומקורי, האם יש לאתר הזה קישורים נכנסים, מהם איכותם וכו’

בעצם, בשביל לקבל מיקום כמה שיותר גבוה כאשר מחפשים אתכם בגוגל צריך שהאתר יהיה חזק ואיכותי בהמון פרמטרים, אך כאן נדבר על החלפת קישורים שהיא בעצם פרמטר בעל משקל גדול וחשוב.

תהליך בניית פרופיל קישורים צריך להיות קפדני והדרגתי. את הקישורים מומלץ לקבל מאתרים איכותיים ולא מכל אתר שקיים, המטרה היא לקבל קישורים מאתרים איכותיים, עם תוכן מקורי וטוב, בעל ערך מוסף לגולש, בעל קישורים איכותיים אליו ועם מיקומים טובים בביטויים תחרותיים. בעצם, רוב העבודה היום יומית של תהליך קידום אתרים היא בניית פרופיל קישורים וזאת על ידי החלפת קישורים עם אתרים אחרים. בדרך כלל מקדמי אתרים עושים זאת אך יש בעלי אתרים שעושים זאת בצורה טובה.

 

החיפוש אחר הקישור

ובכן, כפי שהבנתם מומלץ לבנות פרופיל קישור איכותי לאתר ולא קישורים מאתרים באיכות נמוכה שאתם חושבים שיעזרו בקידום אבל בעצם יעשו רק נזק שיהיה קשה או בכלל בלתי אפשרי לתקן.

דבר ראשון, צריך למצוא עם מי לעשות את ההחלפה, יש מספר אופציות:

  • פנייה דרך צור קשר באתר לקוח- הכוונה היא לחפש אתרים באותם נושאים כמו של האתר אותו אתם מקדמים ולפנות אליהם על מנת לעשות החלפת קישורים. יש אתרים שלא ירצו לקשר למתחרים שלהם ויש כאלה שכן, מומלץ לעשות החלפות כאשר אתר א’ שלכם מקשר לאתר שאליו פניתם והאתר שאליו פניתם יקשר לאתר ג’ שהוא בעצם האתר אותו מקדמים ורוצים אליו קישור. 
  • חפשו ברשת פורומים בנושא קידום אתרים וכתבו הודעה כי ברצונכם לבצע החלפת קישורים. 
  • חפשו ברשתות החברתיות קבוצות להחלפת קישורים ושם כתבו שאתם מחפשים לעשות החלפות. תוכלו גם לחפש אנשים אחרים שמעוניינים לעשות. 
  • חפשו אתרים הנראים לכם איכותיים, צרו עימם קשר ושאלו אם אפשר לכתוב תוכן לאתר ולקבל מתוכו קישור בתמורה. 

עשו לעצמכם רשימה מסודרת של כל האנשים שדיברתם איתם כדי שתוכלו לפנות אליהם בעתיד להחלפות נוספות, אפשר גם לשאול בצורה מנומסת אם הם יכולים להפנות אתכם למקדמים נוספים שאיתם תוכלו לעשות החלפות, לפעמים זה יחסוך לכם המון זמן. 

אני לא ממליץ לקנות קישורים/חבילת קישורים, לעשות החלפת קישורים עם אתרים שבחיפוש קצר בגוגל מגלים שהאתר לא מאונדקס במנוע החיפוש/שהתוכן באתר מעותק מאתר אחר / האתר עמוס בקישורים ועוד על מיני בעיות כאלה ואחרות..

 קישורים

כמה ולמה

תהליך בניית פרופיל קישורים צריך להיות בקצב מסוים, בשביל להבין כמה קישורים צריך לבנות מומלץ לעשות ניתוח קישורים לאתרי המתחרים ולהבין מהי התחרות והקצב של בניית הקישורים אותו תצטרכו להשיג, כמובן לא לשכוח לבנות קישורים מרשתות חברתיות, פורומים, תגובות בבלוגים, אינדקסים, אתרי סימניות וכו’. כמו כן מומלץ לגוון בטקסט של הקישור ולא להיות קבוע על ביטוי אחד. (המידע נכון הנ”ל נכון לכתיבת פוסט זה)

לגבי החלפת קישורים, מומלץ במידה וזה אפשרי לעשות החלפת תכנים ולהוציא מתוך התוכן קישור. התוכן שתכתבו צריך להיות קשור לנושא האתר שלכם ולנושא האתר אליו הוא יעלה, כמובן שבעל האתר/מקדם אתרים יצטרך לתת לכם אישור על זה.

לא מומלץ לקבל קישורים מאתרים/עמודים עמוסי קישורים, קישורי פוטר(קישור שנמצא בתחתית האתר בכל העמודים), ביטוי שכבר קיים קישור כזה באותו העמוד, קישור שאי אפשר להבחין בו וכו’. על כך ארחיב בפסקה “איך בודקים את איכות האתר”.

ניסוח/פנייה להחלפת קישורים

ראיתי המון ניסוחים להחלפות קישורים ושיתופי פעולה, אין באמת נוסח שהוא מושלם ויביא לכם הענות של 100 אחוז מהצד השני. מומלץ להיות מגוונים, לפנות כמה שאפשר בפניות אישיות, להיות ממוקדים במה שאתם מחפשים ומה יש לכם להציע בתמורה וכמובן להיות נחמדים.

תסתכלו על פניות של אנשים שפונים אליכם, תראו אם משהו בפנייה ממש קרץ לכם ושפרו את נוסח הפנייה שלכם.

 

איך בודקים את איכות האתר

כאשר קיבלתם רשימה של אתרים ממקדם אתרים או נכנסתם לאתר על ידי חיפוש בגוגל, חשוב לבדוק את הרמה שלו והאם כדאי לקבל ממנו קישור. הבדיקות הבסיסיות צריכות להיות בנוגע ל:

  • תוכן האתר, האם הוא נראה איכותי,מעניין ובעל ערך מוסף לגולש והאם הוא מקורי. 
  • כמות הקישורים שיוצאים מכל עמוד, במידה ויש קישורי פוטר אז מומלץ לבדוק אם יש הרבה קישורים ולאן. 
  • האם האתר מקודם ומהי כמות הקישורים הנכנסים לאתר והאיכות שלהם. ניתן לבדוק זאת על ידי כלים כמו: Majestic SEO(בתשלום), Open Site Explorer וכו’. 
  • במידה ואתם מדברים עם מקדם אתרים אז כדאי לשאול האם יש לאתר מיקומים, במידה והגעתם דרך חיפוש בגוגל אז כנראה שאתם כבר יודעים.. 

החלפות עם אתרי תמיכה/תשתית/לווין וכדומה

מקדמי אתרים נוהגים להקים אתרים בנושאים שונים ולקרוא להם אתר תמיכה/תשתית/לווין. בעצם זהו אתר לכל דבר רק שהוא שייך למקדם אתרים/חברת קידום אתרים ולא ללקוח. בדרך כלל אתרי תמיכה לא תמיד איכותיים, לפעמים האתר יכול להיות כללי, לפעמים מקדם האתרים ירצה שהוא יהיה חוות קישורים, לפעמים התוכן יכול להיות בו מעותק מאתר תמיכה אחר ולפעמים שלושתם ביחד, למה לא.

אתרי תמיכה קל לזהות בדרך כלל, מומלץ לעשות בדיקה(סעיף הקודם) כפולה עליהם ולבדוק טוב טוב שאולי זה אתר תמיכה אבל הוא בסדר ואיכותי ואפשר לעשות איתו החלפה.

עם הזמן, אחרי שמדברים עם הרבה מקדמים ורואים אתרים רבים מבינים מהו אתר תמיכה טוב.

 

זה הכל הדדי

בעצם, אתם זקוקים להחלפת קישורים בדיוק כמו כל מקדם/בעל אתר אחר. כשאתם מחליפים קישורים תעשו את זה בצורה יפה שתגרום לצד השני לחזור אחרי תקופה מסוימת ולבצע עוד החלפה, או לחילופין, להמליץ עליכם למישהו אחר.

תבדקו עם עצמכם שאתם עושים החלפה שווה ולא יוצאים מפסידים. עם הזמן אפשר לעשות החלפות יותר ויותר מאוזנות לשני הצדדים.

 

אז מה היה לנו

לסיכום, גם בשנת 2013 החלפות קישורים מתבצעות לצרכי קידום אתרים, אי אפשר לקדם אתרים בזירות תחרותיות בלי זה, אך עם זאת חשוב להיזהר ולעשות את זה כמו שצריך.

אני חושב שהמאמר הזה הוא ממש הבסיס למי שמתחיל להחליף קישורים, עם הזמן מבינים ולומדים דברים חדשים שעוזרים ומקלים על העבודה הזאת.

שמרו על קשר עם מקדמי אתרים ובעלי אתרים, תהיו נחמדים ואדיבים אליהם ותעשו החלפות שיהיו שוות לשני הצדדים.

תזכרו שהחלפת קישורים צריכה לעשות בהדרגה, בצורה טובה ואיכותית. אם עושים זאת בצורה לא טובה האתר שאתם מקדמים עלול להינזק וקשה לסובב את הגלגל לאחור.

כמו שאמרתי בהתחלה, קידום אתרים זהו עסק למקצוענים, דרוש לזה המון ניסיון וידע ואסור לתת לחובבנים או ל”מקצרי דרכים” לבנות לכם פרופיל קישורים נכנס לאתר. זה יכול לעשות הרבה נזק.

במידה ואתם רוצים לעשות שיתופי פעולה איכותיים אתם מוזמנים לפנות אלינו.