ירידה במיקומים בגוגל – למה זה קרה לאתר שלי ומה עושים

מדוע הרגשנו ירידה במיקום האתר בגוגל?

התשובה מאוד פשוטה – במידה והרגשתם שינויים משמעותיים (יותר או פחות) במיקומי האתר שלכם בגוגל – סביר להניח שנפגעתם מאחד מעדכוני האלגוריתם של גוגל שנעשו בזמן האחרון.

מה זה לעזאזל עדכון אלגוריתם?

על קצה המזלג – המטרה העליונה של גוגל (כמנוע חיפוש) הינה לתת לגולש את התוצאה הרלוונטית והעדכנית ביותר עבור מילת המפתח אותה חיפש. שינויי האלגוריתם השונים במנוע החיפוש נועדו בכדי לשפר את איכות התוצאות עבורנו כגולשים.

מהי תוצאה איכותית עבור מנוע החיפוש?

זאת שאלה קצת גדולה עבור המאמר הנוכחי, אבל אנסה לתמצת בקצרה. הנה מספר סיגנלים חשובים (שגם על כל אחד מהם בפני עצמו ניתן לכתוב מאמר עומק) אשר מסייעים לגוגל לדרג עמוד מסוים במעלה תוצאות החיפוש:

  1. איכות התוכן בעמוד: אפשר לכתוב מאמר עבור מנועי החיפוש ואפשר לכתוב מאמר עבור הגולש. תמיד תנסו לחשוב על הגולש. נסו להשקיע בו, לתת לו ערך אמיתי באמצעות המילה הכתובה וערך ויזואלי (באמצעות תמונות איכותיות וממחישות וסרטונים). אל תחשבו על מנוע החיפוש אלא על הגולש עצמו. תנו למקדם האתר שלכם לחשוב על ההתאמה הנכונה עבור גוגל.
  2. אינטראקציה עם התוכן שלכם: אם תכתבו תוכן איכותי באמת – סביר להניח שכבר עשיתם חצי מהעבודה. מנועי החיפוש הופכים לחכמים יותר, ואתם (ככותבים) צריכים להניח שגוגל כבר ימצא את הדרך למדוד את האינטראקציה המדויקת של הגולשים עם התוכן שכתבתם. מעבר לכך, תנסו גם אתם לעזור לגוגל להבין שהתוכן שלכם מעניין גולשים. כפתורי שיתוף למיניהם ותיבת תגובות (במידה ומישהו אכן קורא ומגיב) יסייעו למנוע החיפוש להבין שהתוכן שכתבתם אכן מעניין. קישורים חזקים שנבנים בטבעיות למאמר שלכם (בגלל היותו איכותי ואמיתי) יסייעו גם הם למנוע החיפוש להבין שמדובר במאמר טוב.
  3. איכות וחוזק האתר שבו נמצא העמוד: לרוב, לא יספיק לנו לכתוב מאמר אחד טוב ולקוות שהוא “יתפוס” מקומות טובים בתוצאות החיפוש. האתר שבו נמצא המאמר קובע באופן ישיר את יחסו של מנוע החיפוש למאמר המסוים. לדוגמה,  מאמר טוב שמתפרסם באתר כמו Ynet, סביר שימוקם במהרה במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. לכן, חשוב מאוד להתייחס לאתר שלכם כמקשה אחת, “קדושה” ואיכותית.
  4. ביצועי האתר שלנו: פרמטר נוסף אשר משפיע ישירות על מיקום התוצאה בגוגל הינו ביצועי האתר שלנו. מנוע החיפוש סורק את האתר שלנו לעיתים קרובות מ-2 סיבות עיקריות:

א. בכדי להתעדכן בשינויים האחרונים שהכנסנו לאתר ולהציגם עבור הגולש בתוצאות החיפוש השונות.

ב. בכדי למדוד את ביצועי האתר ולהבין האם הוא איכותי מספיק עבור הגולשים. מה הכוונה? שוב – איכות היא שם המשחק וגוגל רוצה שהגולש יוכל לגלוש במהירות באתר שלכם ולא להיתקל בשגיאות כלשהן בזמן הגלישה.

  כיצד להיות מדורגים בגוגל

אוקי – אז הבנתי מהי תוצאה איכותית עבור גוגל, אבל מדוע האתר שלי ירד במיקום בגוגל?

אז סביר שיש לכך 2 סיבות עיקריות:

  1. אתם לא מהווים כבר תוצאה איכותית עבורו (ראו את כל הפירוט בסעיף הקודם).
  2. עשיתם כמה שגיאות בדרך בגלל שכ”כ רציתם שגוגל יאהב אתכם. לדוגמה: אופטימיזציית מבנה מוגזמת לאתר, ריבוי (מיותר) של מילות מפתח בתוך התוכן, בנייה של קישורים לא איכותיים המקשרים לאתר שלנו, בנייה מוגזמת של קישורים לאתר שלנו ועוד.

מדוע חשוב לעשות הכל בצורה איכותית?

מהסיבה הפשוטה – מנוע החיפוש הולך ונהיה חכם עם השנים. קחו בחשבון שכל “טריק” שתמצאו עכשיו ויקצר לכם את הדרך למעלה לא יעבוד בעוד שנה או שנתיים.

למה עלינו להיות סבלניים?

חובת ההוכחה היא עלינו. מנוע החיפוש לא אוהב קיצורי דרך ורוצה לדעת שאנחנו מספקים את הסחורה לאורך זמן. אתר שמוכיח את עצמו לאורך זמן כאיכותי יזכה לנקודות הקרדיט המיוחלות ולעלייה במיקומים. צריך סבלנות ומקדם אתרים טוב

אז הבנו הכל. מה עושים עכשיו?

מתקשרים להתייעץ איתנו. אנחנו נבצע אבחון יסודי לאתר שלכם ונסייע לכם להבין מהן הסיבות שבגינן ירדתם במיקומכם בגוגל.

הדבר החשוב ביותר הוא להתחיל לעשות את הדברים בצורה נכונה. בשלים לתהליך שכזה

ניר רמתי
עקוב אחרי

ניר רמתי

מייסד ושותף ב Web-Team
ניר רמתי
עקוב אחרי
About the Author

ניר רמתי

מייסד ושותף ב Web-Team