ה-א’-ב’ של קמפיין ממומן מוצלח

הקמפיין הממומן הוא בין הכלים החשובים ביותר להצלחה של האתר שלכם. מעבר לכך שהוא מחליש את התלות באלגוריתם של מנוע החיפוש ומאפשר לעקוף את המתחרים ברשימת תוצאות החיפוש, הרי שהקמפיין הממומן מספק תוצאות מיידיות. אם לא די בכך, נציין עוד שהקמפיין הממומן מאפשר להתמקד בשירות או במוצר ספציפי, מוביל למקסימום חשיפה ומעבר לכל זה, מספק את האפשרות לקבל נתונים בזמן אמת בנוגע למידת האפקטיביות שלו.

יחד עם זאת, כל זה רלוונטי רק עבור קמפיינים ממומנים מוצלחים, שכן קמפיין ממומן לא מושקע, המנוהל בצורה כושלת, משול לזריקת כסף לפח. במאמר שלפניכם נספק לכם כמה טיפים בסיסיים המהווים את התשתית לכל קמפיין ממומן אפקטיבי ומוצלח. קריאה נעימה ובהצלחה.

אז מאיפה מתחילים?

  • מעקב שוטף – אחת הטעויות השכיחות ביותר שנוטים לעשות בעלי אתרים המנהלים קמפיין ממומן, נקראת בשפת אנשי המקצוע “שגר ושכח”. הכוונה היא לכך שלאחר השקת הקמפיין, הוא נשכח מדעת ונזנח לאנחות. מדובר בטעות כיוון שעל מנת שתוכלו לדעת האם הקמפיין אכן אפקטיבי, עליכם לעקוב אחרי הביצועים שלו בצורה קפדנית לאורך הזמן.
  • אופטימיזציה מתמדת – המעקב השוטף יאפשר לכם לבצע אופטימיזציה, כשהכוונה היא לכך שלא תמיד כל המרכיבים של הקמפיין יספקו ביצועים משביעי רצון ולכן במהלך הזמן יהיה צורך לבצע בו שינויים מסוימים. העדכון של הרכיבים השונים, השמטת מילות מפתח כאלו והוספה של אחרות, יאפשרו לקמפיין להשתדרג ולהשתפר עם הזמן.
  • דף נחיתה מקצועי וממוקד – החל מ- 2011, גוגל אדוורדס החלה לתת יותר ויותר חשיבות לדפי הנחיתה בכל הקשור לחישוב ציוני האיכות. בנוסף לכך, על הלקוח לוודא שדף הנחיתה אליו מפנה המודעה הינו דף נחיתה מקצועי, יפה ובעיקר רלוונטי וסופר ממוקד. תהליך קבלת ההחלטות של הגולש הממוצע לא נמשך יותר משניות בודדות. לאור זאת, אם דף הנחיתה אליו תפנה המודעה יהיה כללי מדי ולא יענה את השאילתה, רוב הסיכויים שהלקוח יאבד את הגולש לטובת מפרסם שהשכיל הלכה למעשה למקד את דפי הנחיתה שלו בהתאם לשאילתות וחשוב להיות ערים לנקודה קריטית זו.
  • הנעה לפעולה – ישנם רבים המאמינים באמת ובתמים שאין צורך להכביר במילים ולספק הסברים בנוגע לפעולה הנדרשת או המתבקשת מהגולש. עם זאת, במקרים רבים די במשפט כגון: “התקשר עוד היום”, על מנת לתרום לעלייה משמעותית ביותר בנתוני ההמרות.
  • בחירה של סוגי ההתאמה למילות המפתח – קמפיין ממומן מוצלח מחייב את המפרסם להבין בצורה יסודית את סוגי ההתאמות של מילות המפתח. הכוונה היא לכך שהגדרות רחבות מדי יובילו לכך שהמודעה תוצג גם בפני גולשים לא רלוונטיים ולכן שיעור ההקלקות על המודעה יהיה יחסית נמוך, מה שיוביל במהלך הזמן לציון איכות נמוך.
  • כלי תצוגת מודעות – רבים לא יודעים זאת, אבל ישנו כלי המסופק על ידי גוגל אדוורדס, המאפשר למפרסמים לבדוק האם המודעה שלהם מופיעה בזמן אמת. השימוש בכלי החכם הזה חשוב מאוד כיוון שבכל פעם שבה המפרסם מבצע שאילתת חיפוש כדי לבדוק האם המודעה שלו אכן מופיעה, הוא למעשה מגדיל את כמות החשיפות. מאחר והמפרסם לא יקליק על המודעה, הרי ששיעור ההקלקות יהיה נמוך יותר. במילים פשוטות מומלץ ביותר לעשות שימוש בכלי הייעודי, המאפשר למנוע ירידה בשיעור ההקלקות על ידי המפרסם עצמו.

מעקב, בדיקות ועדכונים

לסיכום, ניתן לכתוב כי ישנן שתי נקודות המאפשרות לקדם את הקמפיין ולשפר אותו, העומדות בבסיסו של כל קמפיין ממומן מוצלח. הראשונה היא ביצוע מעקב שוטף אחרי יעילות הקמפיין והשנייה היא ביצוע עדכונים תוך שיפור מתמיד של הקמפיין והתבססות על הנתונים השוטפים המתקבלים במסגרת המעקב. מעבר לכך, מיותר לציין כי בחירת סוגי ההתאמה למילות המפתח, ניסוח מודעות מקצועי, דף נחיתה מקצועי, מיקוד מילות מפתח וחלוקה נכונה לקבוצות מודעות הם הלחם והחמאה של קמפיין מוצלח, הנכנסים לתמונה עוד לפני שהקמפיין עולה לאוויר.