מדוע גוגל מתעניינת היכן אני מאחסן את האתר שלי

מדוע גוגל מתעניינת היכן אנחנו מאחסנים את האתר שלנו?

האם מקום האחסון של אתר האינטרנט שלי יכול להשפיע על מיקומו בתוצאות החיפוש?

האם יש הבדל בין התוצאות שהגולש רואה כאשר הוא מחפש באירופה או בארה"ב?

בואו ננסה להבין איזה חשיבות יש למקום אחסון האתר שלי…

מטרתו של מנוע החיפוש של גוגל היא לתת לגולש את התוצאה הרלוונטית ביותר עבורו. מנוע החיפוש סורק את הרשת בעזרת העכביש של גוגל ומספק לגולשים את התוצאה הרלוונטית ביותר עבורם בהתאם למילות החיפוש שהקישו. האלגוריתם המחשב וקובע מה היא התוצאה הרלוונטית ביותר מורכב מפרמטרים רבים. בין הפרמטרים החשובים ביותר ניתן למצוא את מבנה האתר עצמו, תוכן האתר והקישורים החיצוניים המצביעים עליו. אולם, קיימים עוד פרמטרים רבים נוספים וכאשר התחרות על המיקומים הופכת לקשה יותר, אז אנו נדרשים להיות מדויקים יותר ולתת מענה קפדני לכל האלמנטים המרכיבים את האלגוריתם.

 היכן לאחסן את האתר שלי ולמה זה חשוב?

אחד הפרמטרים שנוהגים לשכוח הוא מיקום האחסון של האתר. אם גולש מחפש מונח מסוים ממחשב הממוקם באנגליה, אז גוגל יעדיף לתת לו תוצאות של אתרים המאוחסנים באנגליה. לכן, אם יש לנו אתר מכירות לתושבי ארה"ב, נעדיף לאחסן אותו בארה"ב ולא בישראל. כלומר, אם נחפש אותו מונח בשפה האנגלית בישראל ובארה"ב סביר להניח כי ניתקל בתוצאות שונות או בשינויים קלים בעמודי התוצאות. הסיבה העיקרית לכך שחברת גוגל החליטה לשים דגש על מיקום האחסון של אתר האינטרנט היא פשוטה. סביר כי אתר ממוצע של אינסטלטור בניו-יורק יאוחסן בעיר ניו-יורק וסביר עוד יותר כי גולש מהעיר ניו-יורק המחפש אינסטלאטור יעדיף למצוא אינסטלטור מקומי אשר ייתן מענה לצורך שלו (שחרור סתימה). חשוב מאוד להדגיש כי כלל לא נגענו באלמנטים הנוספים שחשוב להדגיש כאשר מאחסנים אתר אינטרנט, כגון, סוג השרת והסביבה בה מאוחסן אתר האינטרנט שלנו (השכנים שלנו בשרתי האחסון).

 

ניר רמתי
עקוב אחרי

ניר רמתי

מייסד ושותף ב Web-Team
ניר רמתי
עקוב אחרי
About the Author

ניר רמתי

מייסד ושותף ב Web-Team