תעשה לי פייסבוק או מדוע צריך צוות מקצועי לניהול העמוד העסקי שלך

היה זה יום סגריר בשעות אחר הצהריים, המשרד טיפל בכמה בריפים דחופים ואחת המשימות שלחה אותי להתקשר לא', שם בדוי. א' הקים בית קפה קטן בצפון הארץ והתעניין בניהול עמוד פייסבוק עסקי.
תוך כדי השיחה, בה פירטנו על בניית אסטרטגיה, עיצוב מבדל, קהל יעד, ניצול מדיה מקסימלי ועוד כלים אשר דרושים להצלחת הדף העסקי, שאלה אחת ריחפה מעל ראשי ומאחר שהתשובה לשאלה זו לא מורכבת מאחת התשובות הבאות: "כן, לא, שחור, לבן" השיחה הגיעה למבוי סתום.
אם עדיין לא ניחשתם השאלה הייתה: " אז כמה יעלה לי 5000 לייקים". לא משנה כמה הסברנו את כדאיות חלוקת התקציב, קידום פוסטים, אירועים שונים וגם קמפיין לייקים. הכי רחוק שהגענו היה לשאלה הבאה: "אז כמה אמרנו זה 5000 לייקים? אני רוצה פיקס פרייס"

מאחר ואנחנו לא אנשים שמוכנים להסתפק במבוי סתום, החלטנו שלפחות נייצר מאמר בנושא, מאחר ו"שיחה חירשת" כזאת כל הנראה תתקיים עוד לא מעט פעמים, יצרנו את המדריך ללקוח הדיגיטלי המתחיל. כדי שיידע מה הוא צריך לבקש, איך זה צריך להיראות ואנחנו נוכל להתרכז בלעשות את העבודה שאנחנו כל כך אוהבים.
רמז: זה קצת יותר מכמה לייקים חדשים יהיו לכם J

 

אלו הם חמשת הצעדים שיש לנקוט לפני שפותחים עמוד עסקי.

 

1. מה החברים שלי עושים?
זה אולי יפתיע חלק מכם, אבל אתם לא לבד. הרבה מאד עמודים עסקיים עמדו לפני זמן מה במקום שלכם ושאלו את אותן השאלות. שוטטו קצת בפייסבוק, מצאו עמודים דומים בנפח וסדר הגודל אליו אתם שואפים ושסוג פעולתם מוצא חן בעינכם וסמנו את הדברים שאהבתם במיוחד.
כמובן, לכו גם עם שיטת האלימינציה ותחשבו על דברים שלא אהבתם בזמן הבדיקה שלכם. רשמו לעצמכם גם אותם.

2. מה אני מצפה לקבל מהעמוד שלי??
תיאום ציפיות מבוסס מחקר וידע, ישים אתכם בעמדה הרבה יותר טובה מול הספק בו תבחרו והכי חשוב, ימנע מכם לשאול שאלות מסמרות שיער לאנשי מדיה חברתית בנוסח "כמה יעלה לי 5000 לייקים". האם אתם מצפים לקבל: חשיפה ברשת סביב המותג? יצירת לידים? בניית תדמית? אל תישארו מבולבלים כשאר הספק שלכם ישאל אתכם את השאלות הללו, הגדירו מטרות ותבואו איתן לפגישה.

3. לייקים. מה זה נותן לכם?
הגענו לשאלת מיליון הדולר. ובכן, היהגיון הפשוט אומר שחכמת ההמונים מנצחת ותמיד נעים יותר להגיע לדף שיש בו כמה אלפי אוהדים. אם אתם מותג גדול שמחפש להשלים את החשיפה הדיגיטלית שלו גם בפייסבוק, חשוב שיהיו לכם הרבה אוהדים. אם אתם עסק קטן שפתח עמוד עסקי בעיקר כדי לקדם מכירות. קחו בחשבון שהיום, ניתן להגיע בפוסט אחד למאות אלפי גולשים שהם בדיוק קהל היעד שלכם, בעלות נמוכה בהרבה מיצירת קהל אוהדים של אלפי גולשים לעמוד שלכם.
אם נוסיף את העובדה שפייסבוק הקטינו את אחוזי החשיפה האורגנית של פוסטים בעמוד לפחות מ10 אחוז, הרי שמספר הלייקים שצבר הדף שלכם הוא כמעט חסר משמעות נכון לזמננו.
קחו את הפסקה הזאת בחשבון כאשר אתם ניגשים לצעד מספר 2.

4. אוקי, התחלנו לעבוד. העבודה שלי הסתיימה עכשיו?
ממש לא! לא משנה כמה יפה יהיה הפרסום, כמה קהל היעד שייחשף יהיה מדויק, וכמה הגולשים אוהבים את המותג שלך ברשת. אין תחליף לפרסום מפה לאוזן וקשרים אישיים! השתדלו לשים את עצמכם בפרונט, לספר את הסיפור שלכם ולהניע את החברים שלכם לפרגן ולתמוך בעסק שלכם. ברוב המקרים הם ישמחו לעזור J

5. זה יקר מידי בשבילי, איך עושים את זה משתלם?
ובכן, הסיטואציה הזאת פוגשת לא מעט לקוחות מתוסכלים שכן מצליחים להביא פרנסה דרך העמוד העסקי שלהם, אבל ההוצאות גוברות על ההכנסות. מכירים את זה שתמיד יש דרך? אז יש דרך. אם יש לכם מספיק זמן, אתם יכולים לחסוך בלא מעט דברים. למדו את עצמכם פוטושופ, הורידו אם עדיין אין לכם את אפליקציית אינסטאגרם, החיסכון לספק שלכם בשעות העיצוב והשילוב שלכם בכוח המניע של העמוד, יכול לחסוך לא מעט כסף עבורכם.

 

לסיכום:

ניהול דף עסקי זה הרבה יותר מלייקים, יש אנשי מקצוע שיעשו עבודה מעולה עבורכם, אבל כמו שהולכים למוסך, למדו קודם כמה מושגים בסיסיים ולא תעמדו מבולבלים מול הספק שמספר לכם שצריך להחליף את הקרבורטור של השאסי J