קידום אתרים – עשרת הדיברות

האלגוריתם של גוגל מורכב מקריטריונים שונים ומורכבים שמשתנים כל הזמן. בתחילת העבודה על כל אתר חדש  יש לאפיין קודם את האתר ואת קהל היעד שלו על מנת לממש את

הפוטנציאל שטמון בקידום האתר בתוצאות החיפוש האורגניות. הבסיס לכך מורכב ממספר פעולות קריטיות להצלחתו של הקמפיין.

1. אופטימיזציה לקוד האתר- שכולל בין היתר את כותרות הדפים באתר, תיאור האתר וצפיפות מילות המפתח בדף, כמו גם היררכית האתר, ממשק משתמש, עיצוב האתר, כותרות

ותגיות וכמובן מפת האתר..

2. צפיפות מילת המפתח בדף –  יש לשלב מילה מסוימת ופשוט לזרום עם זה חופשי וטבעי. הצורך להגיע לכמות מסוימת, מדודה מראש, הוא בדיוק מה שעלול לגרום לתוצאות שנראות מאולצות ולא טבעיות, דבר שעלול להראות כמו אופטימיזצית יתר, וגוגל מעניש על כך.

3. אופטימיזציה לתוכן האתר – תוכן מגוון, איכותי, מקורי ורחב הוא בהחלט הפרמטר החשוב בכל הקשור לנושא של קידום אתרים. הוא מביא ליותר כניסות, להפניית קישורים טבעית אל האתר, לזמן גלישה ארוך יותר של הגולשים ולאינדוקס מהיר יותר של עמודים.

4. בניית קישורים איכותית -. קישורים מאתרים חזקים עם וותק ,סמכות, ודירוג טוב במנועי חיפוש נחשבים כמשמעותיים יותר ובעלי פוטנציאל גדול להפניית תנועה איכותית של גולשים לאתר. תהליך בניית קישורים לאתר היא פעולה מורכבת אשר דורשת צומת לב רבה כיוון שקישור לא טוב עלול לעשות נזק יותר מאשר תועלת.

5.קישורים מאתרים רלבנטיים – קישורים שמושגים מאתרים העוסקים באותו תחום שבו עוסק העמוד אותו מקדמים הינם חזקים ביותר. במידה והעמוד שמוציא את הקישור ממוקם גבוה במנוע החיפוש של גוגל עבור הביטוי אותו אתם מנסים לקדם.

6.מילת מפתח בטקסט עוגן – הדבר החשוב בהקשר זה הוא כמובן שהקישור יצא מתוך טקסט העוגן של מילת המפתח, הדבר החשוב יותר הוא שלא להתמקד רק באותה מילת מפתח אלא גם בווריאציות אחרות, אחרת האלגוריתם של גוגל עלול ראות זאת כמניפולציה.

7.קישורים מתוך מאמר – קישור כזה המשולב באפן טבעי בטקסט של התוכן בעמוד נחשב כקישור טבעי וחזק, יש להקפיד על מקסימום שני קישורים יוצאים מתוך הדף ולא יותר מכך.

8.הפניות מרשתות חברתיות –  פעילות שיווקית יזומה ברשתות חברתיות מאפשרת קבלת תנועה אורגנית לאתר ולאחרונה הוכחה ההשפעה על דירוג האתר דרך תנועה זו. כלומר שכדאי מאד לפרסם מאמרים עם קישור לאתר ברשתות החברתיות השונות כגון: פייסבוק, טוויטר, לינקדין, גוגל פלוס. אלו מהווים חשיפה רבה לקהל יעד ממוקד אשר משמש כמקור תנועה איכותית לאתר.

9. תוכן מתחדש בתר – מנועי החיפוש אוהבים מאד תוכן טרי, רצוי להעלות באתר תוכן טרי באופן רציף וגם לפתוח בלוג תומך אשר ניתן יהיה להכניס בו תכנים חדשים ורלוונטיים.

10. כלים לקידום אתרים – שימוש נכון ויעל בכלים לקידום אתרים הוא הכרחי להשגת תוצאות ולשיפור האופטימיזציה לכל אורך התהליך כולו. שני הכלים החשובים ביותר הם גוגל אנליטיקס וגוגל וובמאסטר  אשר נותנים לנו אינדיקציה לגבי איך האתר שלנו נראה. גוגל אנליטיקס מראה לנו איך האתר נראה ומתנהל מהצד של הגולשים והמבקרים באתר ולעומת זאת גוגל וובמאסטר מראה לנו איך האתר נראה מהצד של מנועי החיפוש.

 

קידום אתרים SEO מתבסס בעיקר על עשרת הנושאים שהועלו כאן אך מנועי החיפוש וגוגל בראשם משתדלים כל הזמן לשנות את דרכי הפעולה ואת הנוסחה שלהם במטרה לספק תוצאות איכותיות יותר לגולשים, היבט זה יוצר תחום שהוא דינמי מאד ונתון למשתנים רבים, לכן צריך לזכור כי אין לנוח על זרי הדפנה גם לאחר שהגענו אל היעד והשגנו את המטרה, יש לנקוט בפעולות תחזוקה כמו גם עדכון האתר על השינויים שחלים בתחום

רועי קיסרי
עקוב אחרי

רועי קיסרי

מייסד ושותף ב Web-Team
רועי קיסרי
עקוב אחרי
About the Author

רועי קיסרי

מייסד ושותף ב Web-Team