קידום ושיווק אתרים

אז מה צריך לעשות כדי לכבוש את הפיסגה?

שלב ראשון – שיקולים בבניית אתר

אסטרטגיה היא משהו חשוב לחיים ולתכנון מתווה הדרך בעסקים. אנחנו בחברת ווב טים נתקלים באינספור עסקים אשר הקימו או בדרך להקים אתר אינטרנט מבלי לקחת בחשבון שיקולים קידומיים. רוב בעלי העסקים מקימים אתר אינטרנט כי "לא הגיוני שאין לי אתר" או " אני חייב כרטיס ביקור יפה לעסק". הסיבות הללו נכונות, ראויות ועל בסיסן קמים מאות אלפי עסקים באינטרנט. אולם הכוח האמיתי ברשת האינטרנט טמון בגולשים. ובשביל להביא גולשים צריך להיות ולהראות.

חיפוש בגוגל

שלב שני – אסטרטגיה

אז בין אם יש לנו אתר ובין אם לא סביר כי נוכל לקדם אותו. לא תמיד יהיה זה כדאי עבורנו אבל האופציה תמיד קיימת. השלב הראשוני הינו חקר שוק ובחירת ביטויים אסטרטגיים לקידום. נרצה בד"כ לבחור ביטויים מבוקשים ע"י קהל הגולשים ונעדיף שיהיו מבוקשים פחות ע"י קהל מקדמי האתרים. השילוב המנצח יהיה השילוב הרלוונטי ביותר, המבוקש ביותר והריאלי ביותר לקידום. שילוב של 3 הפרמטרים הללו יהיה בהחלט התחלה טובה לתהליך קידום האתר.

שלב שלישי – אופטימיזציה

אם אתר האינטרנט שלנו קיים אז חברת הקידום חייבת לערוך אופטימיזציה בהתאם לבחירת מילות המפתח. אופטימיזציה תפקידה להציג את האתר למנועי החיפוש בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה. אם בחרנו לקדם את הביטוי "ערימת חציר" אז נרצה לארגן מחדש את מבנה האתר בכדי שמנוע החיפוש יבין כי האתר מדבר על ערימת חציר. במידה והאתר שלנו עוד בשלב הבנייה רצוי לשכור את שירותיהם של מקצועני קידום אתרים להבטחת בניה נכונה ואסטרטגית. מרבית בוני האתרים לא ישקיעו את הזמן והמאמץ האמיתי שצריך על מנת לבנות אתר ידידותי למנוע החיפוש תחת אסטרטגיה נכונה. אם עשינו אופטימיזציה נכונה, אפשר להמשיך לתהליך הקידום האמיתי.

שלב רביעי – עבודה, קצב, השקעה ואהבה

קיימות חברות רבות ל"קידום אתרים" שימשיכו רק עוד טיפה ובמקרה הטוב ירשמו את האתר לכמה אינדקסים מובילים. בתחומים לא תחרותיים הרישום באינדקסים אחר הליך האופטימיזציה יכול להביא לתוצאות ראשוניות במנועי החיפוש. אבל! וזה אבל גדול.. קידום אתרים לא נגמר באופטימיזציה. למעשה קידום אתרים לא נגמר לעולם וחברות שנחות על זרי הדפנה לאחר שהביאו את האתר לתוצאות מסוימות יפסידו במוקדם או במאוחר בתחרות. איך עושים את זה? בגדול התשובה נחלקת לשניים. 1. עבודה על האתר שלי. בתחומים תחרותיים תקינות האתר, מהירות טעינת הדפים, היעדר כפילות תוכן, כותרות מגוונות, הקפדה על מבנה ועוד מהווים תנאי בסיסי לקרדיט ממנועי החיפוש. מעבר לכך, מנועי החיפוש אוהבים תוכן, גיוון וחדשנות באתרי האינטרנט ולכן חשוב לייצר תוכן איכותי שמתווסף לאורך זמן 2. יחסי ציבור לאתר האינטרנט. השיטה – קישורים, קישורים ועוד קישורים. מנוע החיפוש רוצה לדעת כי "מדברים עליך ברשת". הדרך של מנוע החיפוש להבין זאת היא ע"י קישורים לאתר. פורומים, בלוגים, תגובות לבלוגים, אתרי מאמרים, החלפות קישורים, קרדיט מפיצ'רים הינן דרכים נפוצות לגרום למנוע החיפוש להבין שאתר מסוים הוא רלוונטי לתחום מסוים. הדבר האחרון שחשוב לשמור עליו הוא קצב. מנוע החיפוש אוהב אתרים שמוכיחים עצמם לאורך זמן ולכן יש לשמור על קצב נכון של הוספת תכנים באתר ומחוצה לו.

הכי חשוב – קידום אתרים הוא עסק למקצוענים. ולא משנה מה מספרים לכם שם בחוץ. לא כל אחד יכול לעשות את זה!