מדריך: הגדרת כותרות לאתר האינטרנט

תגי מטה:

תגי המטה של עמוד אינטרנט מורכבים מ-3 תגים עיקריים. כותרת העמוד, תיאור העמוד ותג מילות המפתח. על אף שחשיבות תגים אלה בקידום האתר נראית מעט אבסורדית, מסתבר שמנועי החיפוש חייבים את העזרה שלנו בהגדרה נכונה של עמוד בתוך האתר.

הגדרת כותרת לעמוד (Title): כותרת העמוד הינה נגזרת ישירה של מחקר מילות המפתח שצריכים לבצע כמובן בטרם מגדירים את כותרות עמודי האתר. מחקר המילים מגדיר לנו את ביטויי המפתח העיקריים של האתר ואת ביטויי המשנה אשר יובילו לעמודים פנימיים שונים באתר שלנו. אם ברצוננו להגדיר עמוד אשר יעסוק בנושא "התקנת פרגולות במרכז", חשוב לשים לב לכמה דגשים עיקריים. הדגש הראשון היא לקרב את מילת המפתח העיקרית לתחילת הכותרת ולכן רצוי לכתוב "התקנת פרגולות במרכז – יעקב פרגולות" ולא "יעקב פרגולות – התקנת פרגולות במרכז". חשוב לשמור על אורך סביר של כותרת לעמוד. אם תסתכלו בתוצאות חיפוש שונות הקיימות ברשת תוכלו למצוא כותרות קצרות וארוכות באתרים השונים. הגדרה נכונה של אורך הכותרת צריכה להיות שעטנז בין טבעיות ומיקוד.

ארחיב בקצרה על הנושאים הללו:

טבעיות: אנו רק יכולים להניח כי כותרת של עמוד מסוים לא תשתרך על פני 3 שורות. לכן רצוי להימנע מכותרות ארוכות מדי ולא טבעיות עבור מנועי החיפוש. מצד שני, השיטה הפופולארית להגדרת תוצאות קצרות וממוקדות מדי יכולה להיראות גם היא לא טבעית ולכן הכותרת "פרגולות" גם היא אינה מוצלחת כל כך.

מיקוד: ציינו כבר שמיקוד עודף אינו בהכרח טוב לנו. אך עדיין, עדיף להיות ממוקדים ולייצר כותרת העוסקת בנושא אחד ולא בשלושה. עדיף שהכותרת תהיה "התקנת פרגולות במרכז – יעקב פרגולות" ולא "התקנת פרגולות במרכז, התקנת פרגולות בצפון, התקנת פרגולות בדרום". יהיה נכון יותר לכתוב סקירה העוסקת בכל אחד מהנושאים בנפרד ולמקד את המאמר הספציפי להתקנה במרכז.

הגדרות טייטל ומטה דסקריפשן

סוגיות נוספות בהגדרת טייטל לעמוד:

סימני פיסוק: אתם יכולים לשים פסיק , או קו מפריד – | בין המילים השונות. לא נראה כי קיים הבדל כלשהו או תעדוף של מנועי החיפוש. לכן כותרת הנראית "הגדרת כותרות לאתר האינטרנט, תגי מטה לאתר" אינה שונה מכותרת הנראית כך "הגדרת כותרות לאתר האינטרנט | תגי מטה לאתר". הדגש היחידי הינו תקינות השפה וטבעיות הכותרת (כותרת עם 15 פסיקים אינה מהווה משפט תקין בשום שפה ויכולה לעורר ספק לגבי אמינותה או מיקודה).

שגיאות כתיב: רצוי לא לשלב שגיאות כתיב בכותרת העמוד . זה נראה גרוע מאוד עבור הגולשים ומנועי החיפוש התחילו בתקופה האחרונה להקפיד על תקינות השפה. אם רוצים בכל זאת לשלב שגיאות כתיב על מנת לאסוף עוד גולשים רלוונטיים, רצוי לשלב את השגיאות בתיאור העמוד או בתוכן עצמו (אני אישית הייתי נמנע מכך).

התחשבות בביטויי מפתח אסטרטגיים לאתר שלנו: לעיתים תכופות ניתן לראות כותרות המשלבות ביטוי מפתח נוסף מאתר מסוים, לדוגמה: "הגדרת כותרות לאתר האינטרנט | קידום אתרים מקצועי – ווב-טים". טכניקה זו הינה נפוצה בתכנון אסטרטגיה כללית לאתר האינטרנט. הכותרת שנתתי מורכבת מהכותרת הרלוונטית של המאמר "הגדרת כותרות לאתר האינטרנט" לאחר מכן, שילבתי את הנושא הכללי של האתר "קידום אתרים מקצועי" ולבסוף את שם המותג (לא הכרחי אבל טבעי בעיני). חשוב לציין שאפשר לייצר היררכיית כותרות גם לקטגוריות שונות באתר.

הפוסט הבא יעסוק בהגדרה של תיאור לאתר (description) ומילות מפתח (keywords)