קידום בגוגל פלוס או פייסבוק כחלק מאסטרטגיית קידום אתרים

המאמר נכתב ע"י ניר רמתי, מייסד ושותף ב Web-Team

את פייסבוק כולנו מכירים. אם אינכם מכירים את המפלצת החברתית ושמה פייסבוק ואתם מעוניינים להתחיל ולנהל דף פייסבוק מקצועי אז זה ממש הזמן. במאמר הבא אשמח להתעכב קצת יותר דווקא על השחקן החדש-ישן הזה הקרוי גוגל פלוס (google plus).

מה זה גוגל פלוס?

גוגל פלוס הינה הרשת החברתית הנמצאת בבעלות גוגל. הפלטפורמה (בדומה מאוד לפייסבוק) מאפשרת לכם להקים פרופיל עסקי ופרופיל אישי, לשתף תמונות, סטטוסים, סרטונים וקישורים. ניהול החברים בגוגל פלוס נעשה בצורה קצת שונה מבפייסבוק. החברים בגוגל + משויכים למעגלים שאותם אנחנו קובעים מראש. לדוגמה, לקוחות, קולגות וספקים יכנסו אצלי למעגל שאכין מראש ואקרא לו "שיווק באינטרנט". חברים אישיים קרובים יכנסו למעגל שיקרא "חברים קרובים" וכן הלאה. באפשרותנו לצרף חבר מסוים למעגל מסוים. כך, בבואנו לשתף תמונה מהטיול שלנו לתאילנד נבחר לשתף רק את קבוצת החברים האישיים שלנו (לדוגמה). לגוגל פלוס קיימות עוד פונקציות רבות שעליהן נרחיב בפוסט אחר. למה – כי אני רוצה לגעת בתכלס והוא הקשר של גוגל + לקידום האתר שלנו.

מדוע חשוב להיות נוכח ופעיל בגוגל פלוס?

1. הרשת אסטרטגית ביותר לחברת גוגל: חשוב רגע להבין עד כמה פייסבוק מאיימת על מודל הרווח של גוגל. פייסבוק יודעת בני כמה אנחנו, מתי יום ההולדת שלנו, האם אנחנו במערכת יחסים ועוד, ובכך מאפשרת למפרסם לפלח אותנו (הגולשים התמימים) בצורה ממוקדת ולהציג לנו מודעה רלוונטית. המשתמשים בפייסבוק מבלים המוןזמן בתוך פייסבוק. ביום שפייסבוק תצליח לגרום לנו גם לחפש מידע דרך פייסבוק ולא לברוח לגוגל בשביל זה, היא תגרום לענקית החיפוש לאיום קיומי אמיתי. בקיצור – הבנתם את הדרמה . גוגל חיפשה תשובה אמיתית לפייסבוק ולכן היא לא מתכוונת לוותר בקלות. אנחנו (שעוקבים) רואים שגוגל לא מתכוונת לוותר ולאט לאט תצרף אליה עוד ועוד משתמשים.

2. קידום אתרים וגוגל פלוס: לפי מחקרים שנעשו לאחרונה במקורות סמכותיים ביותר ברשת, נתגלה כי נוכחות מוגברת בגוגל פלוס הינה אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום האתר בגוגל בשנת 2013. חברת גוגל אינה בוחלת באמצעים ומכריחה גם את בעלי האתרים להשקיע בגוגל פלוס. "תשקיעו" ותרוויחו נקודות זכות בקידום אתרכם.

בנוסף, השקעה בפרופיל האישי (שמסתמנת כחשובה אף יותר מהפרופיל העסקי בינתיים), יכולה להניב גם יתרונות נוספים כמו הופעת תמונת הפרופיל שלנו בגוגל פלוס. למי שלא מכיר (הנה רועי הגבר בתמונת פרופיל מרשימה):

  דוגמה לאיך נראה תוצאת חיפוש עם פרטי הכותב

הופעת התמונה חשובה מאחר והיא מושכת את העין וגורמת ליותר גולשים להקליק על תוצאת החיפוש שלנו (במונחים מקצועיים – מגדילה את ה-CTR (אחוזי ההקלקה)).

מי יודע – אולי הם יצליחו: החבר'ה האלה בגוגל לא פראיירים. חברה שיודעת לשלוט בעולם החיפוש, הוידאו, המיילים והסלולר תדע גם לנווט את דרכה בעולם המדיה החברתית.

3. גוגל מדווחת כיום על למעלה ממיליארד משתמשים רשומים. אמנם קיים הבדל ענק בין משתמשים רשומים למשתמשים פעילים אבל הגדילה של הרשת הינה פנומנאלית. בארצנו הקטנטונת קשה להרגיש את נוכחותה של גוגל פלוס, אבל במקומות אחרים בעולם המצב קצת שונה. הנה קישור לפוסט שהעלה  Dustin W. Stoutהמעדכן על מספר המשתמשים העדכני של גוגל +. שימו לב למספר התגובות והשיתופים – מזכיר קצת את פייסבוק, לא?

לסיכום

לקוחות יקרים, בפעם הבאה שאתם שואלים אותנו "למה אתם מבלבלים לנו את המוח על גוגל פלוס ומדוע אתם טורחים לעצב ברכות שנה טובה ולשבצן שם?" אז תזכרו – כולנו נמלים חרוצות של גוגל ונמשיך להיות בינתיים .

שנת אינסטוש, פייסוש וגוגל פלוסוש נעימה לכולם! ולא לשכוח לשתף כמובן 🙂

ניר רמתי
עקוב אחרי

ניר רמתי

מייסד ושותף ב Web-Team
ניר רמתי
עקוב אחרי
About the Author

ניר רמתי

מייסד ושותף ב Web-Team