שיווק דיגיטלי במובייל – כך תעשה זאת נכון

אנו חיים בעולם שכולו גירויים שנועדו לקדם אותנו צעד קדימה לקראת רכישה של מוצרים ושירותים למיניהם. בעוד בעבר עיקר המאמץ הופנה לשלטי חוצות, פרסומות ברדיו בטלוויזיה וכו', כיום עקב ה- "רומן" הבלתי נגמר שלנו (24/7) עם הסמארטפונים האישיים שלנו, מופנים משאבים רבים גם לשיווק דיגיטלי דרך אפיק זה. למעשה, שיווק דיגיטלי במובייל הפך לאחד מאפיקי השיווק המרכזיים והחשובים ביותר, שכן הוא חושף את הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים לתכנים שאתם מעוניינים להעביר אליהם ללא שום מגבלת זמן או מקום. מה כולל התהליך וכיצד הוא בדיוק מתבצע? להלן כל המידע בנושא זה.

מה זה בעצם שיווק דיגיטלי וכיצד הוא מתקשר לטלפונים של כולנו?

שיווק דיגיטלי הינו למעשה שיווק אינטרנטי בו נעשה שימוש בכל האמצעים האפשריים על מנת להגיע לתודעת הציבור, למתג את העסק, החברה או הארגון ולקדם את מטרותיהם. שיווק דיגיטלי במובייל הינו הרחבה טכנולוגית של סוג שיווק זה, והוא נובע מהעובדה הברורה שכולנו הפכנו ל- "צרכני" סמארטפונים ברוב שעות היממה – אנו צמודים אליהם ללא הפסקה, גולשים בהם באינטרנט ומאתרים אחר מבוקשינו באמצעות הדפדפנים והאפליקציות השונות. שיווק דיגיטלי במובייל, אם כן, נועד לשווק את המוצרים, השירותים או הרעיונות שלכם בהתאמה מלאה לטכנולוגיית המוביילים השונים, לרבות סמארטפונים וכמובן טאבלטים.

אילו אפשרויות שיווקי דיגיטלי קיימות דרך המובייל?

מגוון אפשרויות מציע השיווק הדיגיטלי באופן כללי ובמיוחד בכל מה שקשור למובייל :

  • מדיות חברתיות – כמעט ולא קיים אדם שאינו פעיל באחת מהמדיות החברתיות הפופולאריות ובמיוחד פייסבוק. הפלטפורמה של פייסבוק מציעה בימינו כמובן גם גישה מהאינטרנט הסלולארי או באמצעות אפליקציה ייעודית להורדה, כאשר כל הפרטים אודות האדם ידועים לבעלי האתר. מסיבה זו מציעה פייסבוק לכל אדם להקים דף עסקי ללא עלות ולשווק את מוצריו ושירותיו באמצעות קידום שכולל את פילוח פעילות המשתמש הספציפי לפי גיל, מין, מקום מגורים ועוד.
  • אפליקציות – זהו עולם של אפליקציות, ואין קמפיין שיווק דיגיטלי במובייל שאינו מנצל זאת לטובתו. אותם עזרים שמספקים לנו הנאה ופרקטיות כאשר אנו מעוניינים בכך, כוללים גם אלמנטים שיווקיים ופרסומיים שקופצים לנו מול העיניים בכל שימוש באפליקציה, גם אם למספר שניות בודדות.
  • קידום אתרים בגוגל – מאחר והמובייל שלנו מחליף כמעט לחלוטין את המחשב הנייד/נייח לצרכי גלישה ואיתור מידע, אחת האפשרויות לצרכי שיווק היא לקדם את האתר הקיים בעיני גוגל. כמובן שהאתר צריך להיבנות מלכתחילה בפלטפורמה המאפשרת גלישה נוחה ואינטואיטיבית בו דרך הפלאפון החכם. השיווק עצמו נעשה ע"י קידום אורגני הכולל העשרת תוכן ושיפור מבנה האתר בדרכים שונות, או באופן ממומן, תוך תשלום לגוגל פר מילת מפתח רלבנטית.

חשוב להדגיש כי כל קמפיין שיווק דיגיטלי במובייל חייב להתבצע רק בליווי של חברה מקצועית המתמחה בכך. יש לקחת בחשבון כי כל אתר, פרסומת או הודעה זוכים לחשיפה אדירה בקרב המשתמשים, ועל כן כל טעות עשויה להיות הרת אסון לפרויקט. חברות אלו מאפיינות את העסק, הצרכים והציפיות לפרטי פרטים, ובהתאם לכך "תופרים" את אסטרטגיית השיווק הטובה ביותר. בהצלחה!