האם אתם מנהלים ביעילות את הלידים שלכם?

אם אתם חברה המשווקת מוצר או שירות כלשהו, ומקבלת פניות נכנסות של לקוחות פוטנציאליים – אם באמצעות הטלפון, דרך טופס אותו ממלאים מתעניינים באינטרנט, או בעזרת הפניות מחברה חיצונית – שורת הרווח שלכם תלויה בניהול הלידים.

מה הטעות שעושות מרבית החברות הקטנות?

קיימת טעות שחברות קטנות רבות נוטות לעשות – הן פשוט אינן מחזיקות מנגנון מסודר וסיסטמתי לניהול לידים. לכאורה נראה כי מנגנון השיווק עובד ביעילות: מתעניינים פוטנציאליים המגיעים ממקורות שונים, נרשמים על פיסת נייר או מועברים במייל לאנשי השיווק ואלה יוצרים עימם קשר, לעיתים שולחים מידע נוסף על החברה או הצעת מחיר, מנסים לקבוע פגישה וממשיכים הלאה לליד הבא.

כאן בדיוק שוכן ההבדל בין החברות הקטנות והפחות יעילות לאלה שלמדו את השיטה. מקצת מן העסקאות נסגרות מיד. לקוח פוטנציאלי מקבל מידע או הצעת מחיר ומזמין את השירות או את המוצר. לקוחות אחרים ממשיכים ומתקשרים לחברה מאוחר יותר כאשר הם מעוניינים במוצר, אך לקוחות רבים אינם סוגרים את העסקה באופן מידי.

אם איש השיווק בנה מערכת מסודרת של טיפול בלידים, או משתמש בתוכנת CRM ייעודית – הוא יצור איתם קשר מאוחר יותר ויהפוך אותם ללקוח משלם. אם לא – הליד מתמוסס ואולי אפילו רוכש את המוצר מהמתחרה שהמשיך והתקשר אליו בסיסטמתיות, ואולי שיפר מעט את הצעת המחיר כדי לסגור את המכירה.

האחריות שלך כמנהל לתת את הכלים לטיפול בלידים לאיש המכירות

חברה מסודרת שתפסה את הפרינציפ, תעבוד נכון. באמצעות תוכנת CRM הליד נכנס למנגנון מכירה מסודר. הוא מקבל הצעת מחיר או מידע רלוונטיים לשירות או למוצר בהם התעניין. אם המכירה עוד לא נסגרה, איש המכירות יקבל תזכורת להתקשר אליו כל עוד הוא עשוי להיות לקוח פוטנציאלי. גם אם רכש את המוצר, תמיד ניתן להתקשר שוב אחרי תקופה באמצעות תזכורת שמופיע בתוכנה – ולמכור מוצר נוסף.

טיפול נכון בלידים אינו קשור רק למוטיבציה או ליכולת הארגון האישית של איש המכירות. האחריות של בעל העסק היא להגדיר נוהל עבודה מסודר ולסייע למערך השיווק לטפל בלידים בצורה אופטימלית באמצעות תוכנת CRM, על מנת שלקוחות פוטנציאליים לא יפוספסו בעתיד.

איך ניהול לידים אפקטיבי מוביל לעליה בכמות המכירות לעסק?

תהליך הניתוב המהיר של הליד מוביל לגידול במספר הפניות לעסק ובאותו הזמן מפחית את כמות הזמן הדרושה על מנת לרשום את הנתונים, ובכך משפיע על כל חלקי העסק :לצוות השיווק יש יותר זמן להתפנות לעבודתו והלאה. בכללי כל בעל עסק שמחפש דרך להתרחב ולהגדיל את הרווחיות שלו חייב לחשוב בכובד ראש על אינטגרציה של מערכת לניהול לידים בתוך העסק. צעד זה גורם לתהליך אוטומציה ושיפור של תחום חשוב בכל עסק ונותן לבעלי המקצוע להתרכז בעבודתם.